Tags

, , , ,


Începând de joi, 3 mai 2012, Biblioteca Naţională a României se deschide pentru public în noul său sediu din Bd. Unirii nr. 22.

Sa incepem cu aspectele pozitive: Biblioteca Nationala are un nou sediu ce poate raspunde din punctul de vedere al iubitorilor de lectura si arata un respect unui spatiu care respira cultura. Intr-o societate care deserveste vectorul mercantil, un mall cultural asa cum se prefigureaza a fi Biblioteca Nationala, este din pacate o aparitie inedita, care ma bucura nespus. Un spatiu in care sa te duci sa citesti, sa mananci, sa vezi o expozitie, sa mergi chiar cu copilul. Si mai mult decat atat, e gratis. In concluzie, multe aspecte pozitive.

Eu tin totusi sa prezint si o idee negativa. Poate doua. Nu ma voi referi la sfintirea Bibliotecii Nationale de catre biserica. Nu avea ce sa caute acolo in opinia mea. Nu. Ma voi referi la imposibilitatea mea legitima de a ma duce acolo. Eu, ca om care lucrez de luni pana vineri. Doar 8 ore, de luni pana vineri. Si vroiam sa ma opresc aici sa vad daca reactia celor care citesc este identica cu a mea (poate gresesc).

Da, nu vorbesc de un program prelungit in care sa poti dea sansa unui om sa devina dependent de lectura. Acest lucru nu se intampla nici in bibliotecile mari din vest si/sau America. Vorbesc despre imposibilitatea de a merge in weekend la un mall care se vrea o deschidere altfel spre cultura. Atunci m-am decis, va trebui sa imi iau concediu sa imi fac permis si sa vizitez biblioteca. Nu o pot transforma intr-un viciu, intr-un spatiu in care sa ma duc mai des. Va fi un loc unde sper ca macar studentii si cei care isi flexibilizeaza programul vor putea merge mai usor.

Si ultimul minus. Minor fata de primul. Sunt foarte scumpe preturile unei scanari de pagina 1 leu pagina si fotografiere 5 lei de asemenea pagina. Despre reclamele Samsung nu voi vorbi caci tocmai s-a lansat un telefon din gama. O sa reiau inceputul si voi adauga:

Începând de joi, 3 mai 2012, Biblioteca Naţională a României se deschide pentru public în noul său sediu din Bd. Unirii nr. 22.

 Program de funcţionare: Luni-Vineri: 10.00-18.00