Tags

, , , , , , , , , ,



Dupa prima runda, am gasit motive bune sa ma intorc la secolul al XVII-lea pentru a regasi o parte din cladirile cu istorie cunoscute in orasele europene precum Roma sau Londra.

Asa cum am facut si in primul set, ca o minima indicatie in alegerea autorului lucrarilor propuse, pe langa numele cladirii/lucrarii am si un mic ghid profan pentru fiecare dintre ei:

–         Bernini este supremul perioadei evocate. Este cel mai cunoscut artist al barocului. Mie unul barocul in general imi da un sentiment de insingurare si deopotriva si operele lui Bernini. Legat ombilical de existenta papilor, personajele sale reusesc sa sugereze mereu o miscare si o contorsionare accentuate.

–          Francesco Borromini este rivalul contemporan al lui Bernini, sfarsind tragic prin suicide ca urmare a melancoliei ce il copleseste intr-o perioada specifica a vietii. Inventitivitatea sa rezida in studiul clasicilor greci si a preferintei declarate pentru opera lui Michelangelo.

–          Sir Christopher Wren este un reper indiscutabil in lumea arhitectilor englezi. Numele sau poarta pecetea de salvator al Londrei de dupa marele incendiu din 1666. Un om de o eruditie fantastica pentru vremea respective, dominand si alte materii pe langa arhitectura (precum fizica sau astronomia) se regaseste printer fondatorii Societatii Regale.

O singura nota: In aceeasi perioada se construieste si Taj Mahal la o distanta de mii de kilometri.

Numele lucrarilor este inclus in fotografie si il puteti regasi pozitionandu-va pe fiecare dintre cele 9 fotografii. Acest test este dedicat prietenului meu Mihai, alaturi de care am vazut la Roma 6 din cele 9 obiective prezentate mai jos.

1.

2. 

3. 

4. 

5.

6.

7.

8. 

9.